Posty

Rejs statkiem na Skiathos. - 21 września 2024

Wczesnym rankiem udaliśmy do portu Achillon, z którego jednym z trzech statków kapitana Kostasa, dopłynęliśmy na malowniczą wyspę Skiathos. Rejs statkiem sprawił nam wiele niezapomnianych wrażeń gdzie podczas zabawy na pokładzie poznaliśmy najpopularniejsze tańce greckie: zorbę i syrtaki. Na miejscu zwiedziliśmy zabudowane białymi domkami z niebieskimi okiennicami miasto Skhiatos, gdzie mieliśmy czas wolny na swobodny spacer po urokliwych zakątkach portu. Następnie popłynęliśmy na plażę   Koukounaries - ze złotym piaskiem skrzącym się w słońcu na skutek drobinek miki, otoczonej lasem sosnowym. Mieliśmy czas wolny na odpoczynek i kąpiele w krystalicznej wodzie. W droga powrotnej podziwialiśmy cudowne widoki greckich wysp i bawiliśmy się w rytmie dobrej muzyki.

Warsztaty językowe w praktyce. - 20 września 2024

Podczas mobilności mieliśmy okazję podnosić swoje kompetencje językowe. Codziennie poznawaliśmy nowe greckie słowa i zwroty oraz stosowaliśmy je w komunikacji z nowo poznanymi koleżankami i kolegami. Mieliśmy także możliwość doskonalenia znajomości języka angielskiego w praktyce:  - na targu, - w sklepie, - w restauracji, - na ulicy, - na plaży.     W ramach warsztatów językowych opracowaliśmy słownik podstawowych zwrotów w trzech językach (polsko- angielsko- grecki ).

Warsztaty- zajęcia kulturowe "Grecja i Polska- różnice i podobieństwa". 19 września 2024

Obraz
     Podczas pobytu w Grecji odwiedziliśmy szkołę Gymnasio Platamona. System nauczania w Grecji różni się od polskiego, ponieważ uczniowie chodzą do sześcioletniej szkoły podstawowej, a następnie do trzyletniego gimnazjum. Uczniowie greckich szkół zaczynają wakacje już na początku czerwca, ponieważ w szkołach jest bardzo gorąco, kończą około 11 września. Ale nie martwcie się, nie mają lepiej od nas, ponieważ nie mają ferii zimowych. Wizytę w greckiej szkole rozpoczęliśmy od prezentacji opowiadającej o Polsce. Następnie uczyliśmy ich polskich tańców oraz udało im się nauczyć nas z jednej z ich zabaw. Otwórz